WRIT OF SUMMONS 'L
(Order 2 rule 3(1)) \

..........

2025, SUIT NO........

- ,
WRIT ISSUED oM 21 O ...
INTHES ERIOR COURT OF JUDICATURE

IN THE HIGH COURT OF JUSTICE

GENERAL JURISDICTION DIVISION
KUMASI — A.D. 2025

BETWEEN
SAMSON LARDY ANYENINI PLAINTIFF
C/0 H/NO. D36
DANSOMAN
ACCRA
VRS-
{sT DEFENDANT

COMPANY LTD.

WONTUMI MULTIMEDIA
& WONTUMI RADIO)

(OPERATORS OF WONTUMITV
OLAM RD., ASOKWA, KUMASI

KWAKU KYEREMANTENG NKANSAH AT NSy S
WONTUMI TV & RADIO o j}( i)
OLAM RD., ASOKWA, KUMASI u ;{; 335 T I8 RN
LA\'\'E; <SHTRY & n‘\\‘”? LﬂUR T
KWAME BAFFOE ALIAS ABRONYE it ' 3r0 DEFENDANT
H/NO. D202, ODUMASE, SUNYANI
PLAIN'I"IF'FSHAIJ-DIRECTSERVICE
To
AN ACTION having been commenced against you by the issue of this Writ by the above-named plaintiff
SAMSON LARDY ANYENINI

HT DAYS after service of this Writ on you

ED that within EIG
o be entered for you.

YOU ARE HEREBYCOMMAND
do cause an appearance t

inclusive of the day of service you

1. WONTUMI MULTIMEDIA COMPANY LTD.

2. KWAKU KYEREMANTENG NKANSAH

3. KWAME BAFFOE ALIAS ABRONYE

hat in default of your so doing, judgment may be given in your absence without

|A COMPANY LTD.

AND TAKE NOTICE' t
FFOE ALIAS ABRONYE

further notice to you.1, WONTUMI MULTIMED
2. KWAKU KYEREMANTENG NKANSAH 3. KWAME BA

Dated this Q:; KP day of A@ ﬂ\\—— 20,2

Chief Justice of Ghana

of issue unless, it is renewed within six

This writ is to be served within twelve cu/emgl:;' months ﬁ'om.lhu date
calendar months from the date of that renewal.

The defendant may appear hereto by filing a notice of appearance either personally
Regisiry of the Court of issue of the writ at Kumasi A defendant appearing personc

appearance by post.
*Suate name, place of residence or business address of plaintiff if known (not P. O. Box number).
— — dme k- dofondant (ot P. O. Box number).
i FORMI

NB:

or by a lawyer at Form 5 at the
lly may, if he desire give notice of



e o ———— P

STATEMENT OF CLAIM

t
WHEREFORE Plaintiff claims against Defendants jointly and severally the following reliefs endorsed on the Writ of

Summons

ants, endorsed on the Writ of Summons and

() A declaration that the ¢ / by Defend
complained broadcasts/publications by d Plaintiff’s hard-earned

particularised in the Statement of Claim, are defamatory of Plaintiff, and same have injure
reputation,

(i) An order for an unconditional retraction, unqualified apology and complete removal from the ,ntgrnet s defama"""{;
broadcasts/publications, doing so on all of Defendants’ platforms including their individual social media platforms, an
in the Daily Graphic newspaper.

(i) An order for the publication as in relief (i) to be carried out within 14 days from the day of judgment.
(i) An order for the publication as in relief (i) to be given prominence on all said platforms for a period of one month.
v) An order that the contents of relief (i) be subject to the prior approval of Plaintiff.

(Vi)  An order of perpetual injunction restraining Defendants whether by themselves or their agents, assigns or servants from
any further publication of said complained defamatory statements.

(vii) ~ General damages of GHC 5,000,000.00 for injury to reputation against 1% Defendant.
(viii? : General damages of GHC 2,000,000.00 for injury to reputation against 2" Defendant.
(ix)  General damages of GHC 4,000,000.00 for injury to reputation against 3 Defendant.
x) Punitive and exemplary damages of GHC 6,000,000.00 for malicious and reckless publication against 1t Defendant.

(xi)  Punitive and exemplary damages of GHC 3,000,000.00 and GHC 5,000,000.00 for malicious and reckless publication
against 2" and 39 Defendants respectively.

(xii)  Costs, including legal fees and cost of the suit.

(xiii)  Further or other reliefs as the Court may deem fit.

‘ This Writ was issued by A-PARTNERS @ LAW

Whose address for service is PLOT NO. D36 DANSOMAN H US
GHANAPOST GPS GA-565-0851, OPP. NEW CENTURY CAREER®&R
CLUSTER OF SCHOOLS, SAHARA-DANSOMAN, ACCRA.

Lawyer for the Plaintiff
ETORNAM CALEB AFUTU, ESQ.
SOL. LIC.: NO. eGAR0O4089/25

SOL. TIN: GHA-00241640100

CH. REG. NO.: ePP00168/24

FIRM TIN: CO003203867

FIRM BP 3000025470

A-PARTNERS @ LAW
SOLICITORS FOR PLAINTIFF

Who resides at ACCRA

Endorsement to be made within 3 days after service
This Writ was served by me at
On the defendant
On the day of
endorsed the day of
Signed..............

A AL ESS  corerrnssnitssassssasenas

NOTE: If the plaintiff's claim is for liquidated only, further proceedings will be stayed if within the
time limited for appearance the defendant pays the amount claimed to the plaintiff, his
lawyer or his agent or into Court as provided for in Order 2 rule 3 (2).




T TTTITTIITTTITTTITTTIEITEEERERRRRARRNRRRCRRCRRORIE

IN THE SUPERIOR COURT OF JUDICATURE

14l

FILED ou..i{

Ho
Ao

IN THE HIGH COURT OF JUSTICE s
GENERAL. JURISDICTION DIVISION REGISTRAR
KUMASI — A.D. 2025 La¥N/HUMANRIGHT COURT
SUIT NO..GJs 344 S!
SAMSON LARDY ANYENINI ; PLAINTIFF
C/70 H/NO. D36
DANSOMAN
ACCRA
VRS-
WONTUMI MULTIMEDIA COMPANY LTD. k 15T DEFENDANT

(OPERATORS OF WONTUMI TV & WONTUMI RADIO)
OLAM RD., ASOKWA, KUMASI

KWAKU KYEREMANTENG NKANSAH - 2NDDEFENDANT
WONTUMI TV & RADIO
OLAM RD., ASOKWA, KUMASI

KWAME BAFFOE ALIAS ABRONYE - 3ROEFENDANT
H/NO. D20/2, ODUMASE, SUNYANI

INDORSEMENT ON WRIT OF SUMMONS:
WORDS DEFAMATORY OF PLAINTIFF
BROADCASTED AND PUBLISHED AND/OR CAUSED TO BE

BROADCASTED AND PUBLISHED BY DEFENDANTS ON APRIL 7, 2025

a.

... That thief at Joy FM ... (Host laughs)... He is a thief. He was given 50,000
Frigay night... $50,000 to call Ntim Fordjour on News File and disgrace him.

I have already told you that Sampson (Inaudible name) is a liar. His law job
does not pay him much. So, he just moves from one Minister to another and
collects money from them.

He' produced fake text messages according to Ntim Fordjour... He'’s
dishonest... Yes, he is dishonest according to Rev. Ntim Fordjour.... oh, then

" he’s a thiefl... then he’s still a thief... that’s it... If you agree with me, then

that’s it. Listen, they gave him $50,000 so that, that very Saturday, he will
call Ntim Fordjour and disgrace him.

Sampson himself took his own phone and drafted the messages on Friday
evening. He and the NDC people who gave him the money and drafted the

message on WhatsApp.

Now, on Saturday, people from America and all over were calling me and
saying, "Ei, that man you called a thief from the News File is indeed a thief”.
Because we were all watching on Facebook, and the messages he was
reading were not available till now....

They were messages on his phone... he was reading from his phone, which
had been drafted for him from the chat section of those who gave him the




money, so that Ghanaians would believe there s no truth in what Reverend
said.

g. 1t /s the Holy Spirit that inspired the producers to forward the messages to
the Reverend. As a result of that, Ghanalans got to know that Sampson had
laken a bribe to produce his own messages. The reason why his law firm is
no longer active, and his books are covered in dirt, is that when he goes to
court, he doesnt win any case. So, he lives off the News File, so when he
goes around collecting his bribes, then on Saturdays, he says I will do the
work for you. Any case that Sampson (Inaudible name) is seriously involved
with means some negotiations have taken place... he’s sold the case because
Kwaku Sakyi Addo never did such. He doesn't sell the show for money. But
I'm saying on authority that Sampson could sell the Saturday programme
and get more money than Joy FM itself could get from adverts in 6 months...
The bribe he takes on one Saturday will be more than the money Joy FM will
make from adverts in six months. He goes to take it secretly and comes to
Sit innocently on the programme. The producers got to know the he had sold
the show, and therefore they decided that if you've gone to take the bribe
alone, I'm telling you that when the producers saw that he was reading text
messages that weren't from them, they had a gut feeling that he had done
something fishy and decided to expose him...

h. And the producers are saying If you have sold the programme...and you
always sell the programme and pocket the money... you sell the programme
and pocket the money, then we will produce the real message. As for
Sampson, the News File should charge him for advertising because he has
sold the programme to all the panel members coming to the programme...

/. So, If you have sold the programme, we will also make the truth prevail. He
has wicked intentions. No wonder he is not even able to win the simplest of
cases... the simplest of cases... Because he has no knowledge of the law
profession. And by kind courtesy of cheap suits sold at Kantamato...

J. Your command of the English language often falters there; why? ... Why?
Because his mind is corrupt...

oy




IN THE SUPERIOR COURT OF JUDICATURE
IN THE HIGH COURT OF JUSTICE
GENERAL JURISDICTION DIVISION

KUMASI — A.D. 2025

SAMSON LARDY ANYENINI
C/0 H/NO. D36

DANSOMAN

ACCRA

VRS-

WONTUMI MULTIMEDIA COMPANY LTD.

(OPERATORS OF WONTUMI TV & WONTUMI RADIO)
OLAM RD., ASOKWA, KUMASI

KWAKU KYEREMANTENG NKANSAH

WONTUMI TV & RADIO
OLAM RD., ASOKWA, KUMASI

KWAME BAFFOE ALIASs ABRONYE
H/NO. D20/2, ODUMASE, SUNYANI

PLAINTIFF SHALL DIRECT SERVICE

SUITNO..GJ/ /2025

PLAINTIFF
"‘ED O -’-’:/' L.) -
N -(. .

\
ﬂ'lgc—---i-i-*-‘ -
REGISTRAR

L ARG/ UMAN RIGHF=HF2 NDANT
(UMASI

/

- 2NDDEFENDANT

- 3R0 DEFENDANT

STATEMENT OF CLAIM

1. Plaintiff has been the substantive host of NewsFile since resigning from the
employ of the Multimedia Group Limited sometime after being called to the
Bar in 2010 whereupon he began active practice as a Lawyer.

2. 15t Defendant is incorporated under the laws of Ghana and operates the radio
and television stations known as Wontumi TV and Wontumi 101.3 FM, all in

the jurisdiction of this Court.

3. 2n Defendant is engaged by 1%t Defendant as host of a programme by name
The Ghana Talk Show simulcast on said radio and television stations and
streamed and uploaded on virtual platforms including WONTUMI TV LIVE on
YouTube, Facebook and www.wontumionline.com.

4, 3rd Defendant is the Bono Regional Chairman of the New Patriotic Party, a
regular guest on 1%t Defendant’s media platforms and whose interviews are

often culled for
www.ghanaweb.com.

publication

other news media including

5. On Monday the 7t day of April, 2025, 3 Defendant, regularly in the
jurisdiction of this Court, was guest on 1%t Defendant’s said programme on
said TV and Radio platforms where he uttered defamatory statements about

Plaintiff.




6. The defamatory statements were uttered with malice aforethought with 2"
Defendant actively contributing and encouraging 3¢ Defendant to continue in
the conduct while occasionally play-acting to urge restraint, neither sincerely
disclaiming nor requiring retraction and apology as expected by the standard
ethics in the exercise of professional journalism.

/.

PARTICULARS OF MALICE

(i) Paragraphs 6, 13, 15 and 21 together with its subparagraphs herein are
repeated.

(ii) Paragraphs 9 and 11 together with the subparagraphs therein, especially
subparagraph (e) of paragraph 11 are also repeated.

(iii) 3" Defendant had previously made similar statements broadcast/published
by 1%t and 2" Defendants in similar fashion.

(iv) 1%t and 2™ Defendants encourage and enable 3" Defendant in making for
broadcast/publication said defamatory statements without restraint or any
effort whatsoever at verifying same.

1st Defendant’s news media has wide reach relying also on the numerous
virtual platforms as it did use on said day to give audiences anywhere in the
world access to its broadcast of the defamatory content.

In fact, www.ghanaweb.com also recklessly culled a publication from said
defamatory statements and published same on Tuesday the 8" day of April
2025 with the heading "NDC allegedly paid Samson Anyenini $50,000
in ‘showdown’ on Newsfile with Ntim Fordjour — Abronye DC.”
without any attempt at verifying the allegations.

Further to paragraph 8 above, the particulars of said publication, though
subsequently deleted upon indication of a suit by Plaintiff, included the

following:

PARTICULARS OF PUBLICATION BY GHANAWEB

/. The Bono Regional Chairman of the New Patriotic Party (NPP),
Kwame Baffoe, popularly known as Abronye DC, has made allegations
against legal practitioner and journalist, Samson Lardy Anyenini.

fi.  He claims that the National Democratic Congress (NDC) paid Anyenini
$50,000 to downplay the ongoing cocaine plane saga and publicly
discredit the Member of Parliament for Assin South, Rev John Ntim
Fordjour.

i, That thief at Joy FM ... (Host laughs)... He is a thief. He was given
50,000 Friday night... $50,000 to call Ntim Fordjour on News File and

disgrace him.




.

Vi.

Speaking during an interview on Wontumi TV on April 7, 2025,
Abronye accused the journalist of colluding with unnamed NDC
members to undermine Rev Fordjour’s credibility during a recent
appearance on JoyNews’ Newsfile programme.

"Samson Anyenini was given $50,000 to disgrace Ntim Fordjour. He
was tasked with calling Ntim Fordjour onto the show and doing
everything possible to discredit him and water down the cocaine 5aga.

"He even prepared messages with the NDC members who gave him
the money and read those messages on air,” Abronye alleged...

10.The defamatory statements by Defendants about Plaintiff are contained in a
1:41:10 recording of said programme (15 minutes - from the 29" — the 44"
minutes or thereabouts) as translated and transcribed by the Ghana Institute
of Languages Transbureau.

11.The defamatory words, mostly in Twi, among other comments translate in the
English language essentially as follows:

PARTICULARS OF DEFAMATORY STATEMENTS BY DEFENDANTS

That thief at Joy FM ... (Host laughs)... He is a thief. He was given
50,000 Friday night... $50,000 to call Ntim Fordjour on News File and
disgrace him.

1 have already told you that Sampson (Inaudible name) is a liar. His law
job does not pay him much. So, he just moves from one Minister to
another and collects money from them.

He produced fake text messages according to Ntim Fordjour... He’s
dishonest.. Yes, he is dishonest according to Rev. Ntim Fordjour.... o,
then he’s a thiefl... then he’s still a thief.. thats it.. If you agree with
me, then thats it. Listen, they gave him $50,000 so that, that very
Saturday, he will call Ntim Fordjour and disgrace hirm.

Sampson himself took his own phone and drafted the messages on Friday
evening. He and the NDC people who gave him the money and drafted
the message on WhatsApp.

Now, on Saturday, people from America and all over were calling me and
saying, "Fi, that man you called a thief from the News File is indeed a
thief” Because we were all watching on Facebook, and the messages he
was reading were not available till now....

They were messages on his phone... he was reading from his phone,
which had been drafted for him from the chat section of those who gave
him the money, so that Ghanaians would believe there is no truth in what
Reverend said.

It is the Holy Spirit that inspired the producers to forward the messages
to the Reverend. As a result of that, Ghanaians got to know that

3




Sampson had taken a bribe to produce his own messages. The reason
why his law firm is no longer active, and his books are covered in dirt, /s
that when he goes to court, he doesnt win any case. 5o, he lives off the
News File, so when he goes around collecting his bribes, then on
Saturdays, he says I will do the work for you. Any case that 5ampson
(Inaudible name) is seriously involved with means some negotiations
have taken place... he’s sold the case because Kwaku Sakyl Addo never
did such. He doesnt sell the show for money. But I'm saying orn
authority that Sampson could sell the Saturday programme and get more
money than Joy FM itself could get from adverts in 6 months... The bribe
he takes on one Saturday will be more than the money Joy FM will make

from adverts in six months. He goes to take it secretly and comes to sit

innocently on the programme. The producers got to know the he had
sold the show, and therefore they decided that if you've gone to take the

bribe alone, I'm telling you that when the producers saw that he was

reading text messages that weren't from them, they had a gut feeling

that he had done something fishy and decided to expose him...

. And the producers are saying if you have sold the programme...and you
always sell the programme and pocket the money... you sell the
programme and pocket the money, then we will produce the real
message. As for Sampson, the News File should charge him for
advertising because he has sold the programme to all the panel members
coming to the programme...

i. So, if you have sold the programme, we will also make the truth prevail.
He has wicked intentions. No wonder he is not even able to win the
simplest of cases... the simplest of cases... Because he has no knowledge

of the law profession. And by kind courtesy of cheap suits sold at
Kantamato...

J. Your command of the English language often falters there; why? ... Why?
Because his mind is corrupt.

12. Plaintiff, his family, friends and associates, clients, well-wishers and persons
making direct contact with him for the very first time were stunned to hear
the complained defamatory statements of outright falsehoods by Defendants.

13. Plaintiff shall contend, at trial, that the complained defamatory statements

were calculated to cause maximum damage to Plaintiff's hard-earned
reputation and professional standing, and that same were circulated to and
accessed by a large mass of unquantified number of viewers and readers
worldwide to achieve the purpose of the broadcast/publication.

14.Plaintiff shall contend further that said false and defamatory

broadcast/publication inspired, motivated and attracted similar comments
from followers of Defendants including on social media with

rebroadcasts/republications by various bloggers without care to verify the
comments.




15.Plaintiff  shall contend further that said false and defamatory
broadcasts/publications, as particularised herein, held Plaintiff out as @ thief,
a liar, a corrupt person and one in the habit of and engaging in or
involvement in the criminal acts of bribery, extortion and unethical
or unprofessional conduct in his practice of journalism and Jaw, and
that same were understood to refer to Plaintiff.

16. That said defamatory broadcasts/publications, understood to refer to Plaintiff,
were disseminated to a substantial number of unquantifiable persons through
the internet including Facebook, and Defendants’ followers and other persons
continue to further propagate the defamatory comments.

17.Plaintiff is of high moral character and proven integrity and has built an
exceptional personal and professional reputation on the back of which friends,
associates and respected lawyers and judges have repeatedly urged he joins
the bench.

18.Plaintiff has interacted and interfaced with a large mass of unquantified
number of people globally including through his NewsFile programme (which
he has played host since 2008 and as substantive host since 2013), and that
his conduct, both private and public, leaves his family, friends, associates and
well-wishers an expectation contrary to the complained comments and

publication.

19. Plaintiff, inter alia, shall rely on the following to assert said reputation for
damages:

PARTICULARS OF PROFESSIONAL REPUTATION

1) Plaintiff was in Christian leadership throughout his senior secondary and
first degree education, having been brought up as a devotee in a fashion
taught in church and the Scripture Union.

2) Plaintiff underwent training and was a preacher, part of a team including
from the USA evangelising in various parts of the country, and also
working for the Scripture Union and the Bible Society.

3) Plaintiff worked as a pupil teacher, and later as a journalist including as
correspondent for the BBC African Service.

4) Plaintiff co-founded A-PARTNERS @ LAW after resigning from Multimedia
Group Limited as News Editor soon upon being called to the Bar and later
from GAISIE ZWENNES HUGHES & CO.

5) Plaintiff's LL.B is his second degree and he has an LL.M and only recently
paused a PhD in Law studies.

6) Plaintiff has represented, assisted to advice, and represents/advises
numerous clients local and foreign, and has successfully conducted some
landmark cases.

7) Plaintiff has consulted for and delivered special papers for professional
institutions and special organizations including the UNESCO, the Judicial




Sewncer of Ghana, the Ghana Audit Service, the Ghana Integrity Initiative
(novy ‘Transparency International Ghana) and the Ghana Anti-Corruption
Coalition, CDD-Ghana/CODEO.

8) Plaintiff has collaborated with the Judicial Service, CHRAJ, NCCE, CDD-
Ghana, GII, GACC, CHRI-Ghana and others to promote good governarce,
and was a major crusader for the passage of the Right To Information
Act, and originator of the campaign against a referendum to make the
office of DCEs elective by political partisanship.

9) Plaintiff has been legal counsel for/served/serves on committees/boards
including of the University of Education -~ Winneba, Law School and
School of Languages of the University of Ghana, Chairman of the GFA NC
Disciplinary C'ttee.

10) Plaintiff was one of two Africans appointed to the Board of International
Lawyers Assisting Workers (ILAW) Network headquartered in Brussels.

11) Plaintiff has consulted for media organisations and projects including
Reporters Without Borders, DW Akademie, MFWA, provided tailored
training for practitioners and staff including of the Graphic
Communications Group Limited and the Multimedia Group Limited.

12) Plaintiff has for many years been involved in training professionals
including journalists and lawyers, including through internship and
pupillage for law students and those freshly called to the Bar.

13) Plaintiff has been invited to contribute to course modules and as guest
lecturer at faculties (esp. of law) at home and abroad including University
of Ghana, GIMPA, UPSA and Smith College (Northampton, MA).

14) Plaintiff has received awards including being adjudged the GJA Journalist
of the Year — 2019 and Journalist of the Year — 2022 by the Millennium

Excellence Foundation.
15) Plaintiff is a fellow of the African Leadership Initiative West Africa and the

ASPEN Global Leadership Network.
16) Plaintiff has been Publicity Secretary of the African Bar Association (AFBA)

- Ghana Chapter.

20. Plaintiff shall contend that while he has assured his associations above and
the public generally that he was on the occasion only exercising his profession
by probing a serious allegation, the complained comments and publications
have injured his reputation despite same being completely false.

21.Plaintiff shall contend that the complained comments and publications
diverted his attention affecting his valuable billable hours of work including
preparation for lectures to be presented at the University of Ghana while
attending to concerns about same and working on repairing the damage
caused.

22.Further to paragraph 21 above, Plaintiff lost focus in meeting a crucial
deadline and lost out on an ongoing consultancy procurement process by a
reputable international body for which he could have earned several hundred
of Euros daily over a month.




23.Further to paragraph 22 above, Plaintiff on that 7" day of April, 2025 when
the defamatory broadcasts were carried, had actually received
correspondence regarding said consultancy to partner an international
consultant, and for which he was headhunted more or less.

24. Plaintiff will rely on the following facts and matters in support of a claim for
damages, including punitive damages for defamation:

PARTICULARS OF DAMAGES

()  The complained defamatory broadcasts/publications were made by
Defendants maliciously or recklessly not caring to verify their truth

or accuracy.

(i)  The complained defamatory broadcasts/publications were made by
Defendants knowing fully well or without reasonable basis to

believe they were not false.

(i) The complained defamatory broadcasts/publications were made

without any regard whatsoever for the damage to Plaintiff’s
reputation.

(iv) Defendants have caused grave damage to Plaintiff’s reputation, as
right-thinking people have, in spite of Plaintiff’s denial, continued to
rely on same broadcasts/publications to pour scorn on and holding
Plaintiff as incompetent, unethical, unprofessional, corrupt, a
criminal/criminally-minded and a dishonest person among the

meanings in paragraph 15 above.

(v) 1 and ond  Defendants made the complained defamatory
broadcasts/publications spurning basic journalistic etiquettes and
professional conduct.

25. Plaintiff shall rely on the above, audio-visual recordings, print and such ocular
evidence of the matters aforesaid and associated certified transcriptions and
translations to contend that he is deserving of reliefs including damages for
the tort committed against him by Defendants.

26. Plaintiff shall contend that the complained defamatory broadcasts/publications
were unmistakably understood by right-thinking members of society to refer
to Plaintiff and that same have reduced Plaintiff in the estimation of right-

thinking members of society.

WHEREFORE Plaintiff claims against Defendants jointly and severally the following
reliefs endorsed on the Writ of Summons:



(1)

(ii)

(iii)

()

)

(Vi)

(vii)

(viii)

(ix)

)

(xi)

(xii)
(xiii)

A declaration that the complained broadcasts/publications by
Defendants, endorsed on the Writ of Summons and
particularised in the Statement of Claim, are defamatory of
Plaintiff, and same have injured Plaintiff's hard-earned
reputation.

An order for an unconditional retraction, unqualified apology
and complete removal from the internet of said defamatory
broadcasts/publications, doing so on all of Defendants’
platforms including their individual social media platforms,

and in the Daily Graphic newspaper.

An order for the publication as in relief (i) to be carried out

within 14 days from the day of judgment.
An order for the publication as in relief (ii) to be given
prominence on all said platforms for a period of one month.

An order that the contents of relief (ii) be subject to the prior
approval of Plaintiff.
An order of perpetual injunction restraining Defendants whether

by themselves or their agents, assigns or servants from any
further publication  of said complained defamatory

statements.

General damages of GHC 5,000,000.00 for injury to reputation
against 1%t Defendant.

General damages of GHC 2,000,000.00 for injury to reputation
against 2" Defendant.

General damages of GHC 4,000,000.00 for injury to reputation
against 34 Defendant.

Punitive and exemplary damages of GHC 6,000,000.00 for
malicious and reckless publication against 1%t Defendant.

Punitive and exemplary damages of GHC 3,000,000.00 and GHC
5,000,000.00 for malicious and reckless publication against
2nd and 314 Defendants respectively.

Costs, including legal fees and cost of the suit.

Further or other reliefs as the Court may deem fit.

DATED AT A-PARTNERS @ LAW, ANYENINI CHAMBERS, PLOT NO. D36 DANSOMAN
HOUSING ESTATE, ADOTEY MINGLE ST., GHANA POST GPS GA-565-0851, OPP.

8



NEW CENTU , ’
SCHOOLS SAR,.|YA:A REER TRAINING INSTITUTE, BY DANSOMAN CLUSTER OF
" A —~ DANSOMAN, ACCRA, THIS 17™ DAY oﬁ“&%ﬂ P”'
pri—2y

[

THE REGISTRAR
HIGH COURT OF JUSTICE
GENERAL JURISDICTION DIVISION — KUMASI

AND FOR SERVICE ON THE ABOVE-NAMED DEFENDANTS:

« WONTUMI MULTIMEDIA COMPANY LTD.
(OPERATORS OF WONTUMITV & WONTUMI RADIO)
OLAM RD., ASOKWA, KUMASI

. KWAKU KYEREMANTENG NKANSAH

WONTUMI TV & RADIO
OLAM RD., ASOKWA, KUMASI

. KWAME BAFFOE ALIAS ABRONYE
H/NO. D20/2, ODUMASE, SUNYANI



